31 Temmuz 2013 Çarşamba

Muhallebili Tel Kadayıf




Yok elim gitmiyor yemek tarifi yazmaya varsa yoksa tatlı..Bu ramazan da en çok aradığım şey soğuk kocaman bir bardak su ve tatlı..

Aslıda sizin için güzel ana yemek tariflerim var ama biraz daha tatlı ile ilgili postlar paylaşmam lazım galiba :))

İşte kadayıfın en hafif hali,içinde kremalı nefis bir muhallebi saklı..Yanında dondurma ile nefis olur..

Malzemeler 

100 gr tel kadayıf
1/2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı iri çekilmiş fındık veya ceviz ( ben ceviz kullandım )
100 gr margarin 

Muhallebi İçin ;

1 litre süt 
4 yemek kaşığı un 
3 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı toz şeker
1 kutu sıvı krema ( küçük bir kutu )

1 tatlı kaşığı tarçın 

Yapılışı 

Ben tel kadayıfı kavurmak yerine kavrulmuş olan paketlerden kullandım :) İşimi çok kolaylaştırdı.Bir paket yeterli..



Büyükçe bir tencereye margarini alıp eritelim üzerine tel kadayıfı elimizle ufalayarak ekleyelim. Şekeri de üzerine gezdirip rengi değişene kadar kavuralım.Yeterince rengi değişince iri dövülmüş cevizi ekleyip altını kapatalım..

Muhallebi için ;

Krema hariç bütün malzemeleri tencereye alıp orta ateşte pişirelim.Üzeri göz göz olunca altını kapatıp kremayı ekleyip karıştıralım.

Borcam veya kelepçeli bir kalıba kavurduğumuz tel kadayıfın yarısını bastırarak düzleştirelim Muhallebinin tamamını ara katman olarak dökelim.Toz tarçını ince bir tabaka olarak serpelim Üzerine kalan tel kadayıfı da yayalım ve buzdolabında en az iki saat kadar dinlendirip servis yapalım..
  • Ben borcam kullandım ve servis yapmadan önce büyükçe bir tabağa ters çevirdim..

Afiyet Olsun..






2 yorum:

  1. merhaba tarıf çok güzel görünüyor yaptım az önce ama hıç şerbet falan koymadığımız ıçın kadayıfların fazla sert olmasından endışelıyım :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba , ellerinize sağlık zaten özelliği kıtır kıtır olması ama muhallebinin sıcağı ile biraz yumuşayacak ama en üst tabaka off kıtır kıtır :)) afiyet olsun yedikten sonraki yorumunuzu da merak ediyorummm sevgiler

    YanıtlaSil