16 Ocak 2013 Çarşamba

Kremalı Sütlaç



Annem sütçüden  2,5 litre süt  alınca bize,  ne yapacağımı  bilemedim. Benim oğlanlar sütün tadını  beğenmedi ee dedim bi sütlaç kaynatayım bayıla bayıla yesinler :)

  Ne zamandır aklımda olan kremalı sütlacı ocağa koyuverdim.Derseniz ki ne farkı vardı anam babam usulu sütlaçtan ?

Daha yumuşacık bi lezzetti ve satenimsi  dokusu vardı denemenizi tavsiye ederim.

İşte tarifi ;

Malzemeler 

1 litre süt 
2 çay bardağı pirinç 
1 su bardağı toz şeker
1 paket krema ( 200 ml )
1 paket vanilya 


Yapılışı 

Tencereye pirinçleri ekleyip üzerini 2 parmak aşacak kadar su ekleyin.Pirinçler iyice yumuşayana kadar pişirin.Tencerede su kalmayana kadar iyice pişirin.

Sütü ve şekeri üzerine ekleyip iyice karışıp kaynayıncaya kadar pişirin.
Kremayı ekleyip 2-3 dakika daha pişirin.

En son vanilyayı ekleyip ocağın altını kapatın.Sıcakken servis kaselerine boşaltıp dilerseniz üzerini tarçınla süsleyip soğuyunca servis yapın..

  • Pirinçleri çok fazla ovuşturarak yıkamadım içindeki nişastaları gitsin istemedim bu yüzden sütlacı pişirirken nişasta kullanmadım..

  • Eğer size yoğunluğu az gelirse 1 yemek kaşığı nişastayı üzerini geçecek kadar suyla açıp tencereye ekleyip bi taşım kaynatın.


Afiyet Olsun..




3 yorum: