17 Mayıs 2009 Pazar

Açma


Canım eşimin çok sevgidi hamur işleri arasında ilk sıralarda yer alır açma .Daha öncede söylediğim gibi mayalı hamurlarla aram pek bozuktu.İnstant maya ile tanışana kadar bu pufuduk açmalarda onun marifeti ..

Malzemeler

2 yumurta ( beyazları içine sarıları üzerine )
1 su bardağı süt ( ılık )
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı su ( ılık )
1 pk instant maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep ( ben koymadım)
un
çörek otu
susam

Yapılışı

Önce yumurta beyazları dahil bütün sıvı malzemeyi tuzu şekeri ekleyip karıştırın.1 su bardağı kadar una mayayı ekleyip yoğurmaya başlayın gerekli miktarda un eklemeye devam edin.Ele hafif yapışan bi hamur olunca üzerine ıslak bir mutfak bezi örtüp 45 dakika kadar mayalanmaya bırakın. (ben bezi ıslatırken ılık su kullanıyorum)

Mayalanan hamuru tekrar yoğurup şekil vermek için bezelere ayırın.Açma formu verip yağlı kağıt yayılmış fırın tepsisine koyup tekrar yarım saat kadar mayalandırın.

Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süsleyip.Önce soğuk fırında ağır ağır iyice pofuduk oluncaya kadar, 180 derecede altı üstü pembeleşe kadar pişirin..

Yumurta sarısını sadece üst kısmına sürün yanlara sürülen yumurta hamurun iyice kabarmasını engeller..


Afiyet Olsun..


4 yorum:

  1. Merhaba, guzel bir hafta diliyorum.. acma da nefis duruyor, elinize saglik olsun.. sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tasarım mekani,sanada iyi haftalar güzel günler..

    YanıtlaSil
  3. Asumancım ben de bayılırım sade açmaya. Görüntüleri enfes olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler ipek cim..Kargo servisimiz vardır :)

    YanıtlaSil